SWOT of toch iets anders?

SWOT is een managementtool voor het analyseren van strategische vraagstukken.

SWOT wordt sinds de jaren zestig wereldwijd gebruikt om erachter te komen waar een organisatie staat.

Hierbij worden interne (Sterngths enWeaknesses) en externe (Opportunities en Threats) factoren gecombineerd.

SWOT lessen

Een SWOT-analyse is geweldig om mee te werken. Hoe gebruik je het effectief? Ik zal de lessen die ik heb geleerd via deze blog delen.

Daarnaast werk ik met een nieuwe tool. mPGA bouwt voort op de SWOT-analyse en is tegelijkertijd heel anders. Het gebruik ervan is volledig gratis. Het is makkelijk om mee te werken, is veelzijdig en geeft concrete resultaten.

De kracht van SWOT

Het resultaat van een SWOT-analyse is een lijst met aandachtspunten waar een organisatie zich op kan richten.

  • Kan in veel situaties gebruikt worden
  • Breed overzicht van en inzicht in interne en externe factoren
  • Het brengt teams op één lijn
  • Diverse kennis en ervaring wordt gedeeld
  • Het begint een proces van vernieuwing
  • Het is makkelijk te begrijpen
  • Zonder veel kosten
  • Het zet mensen en hun organisaties aan het denken
  • Het geeft richting aan het stellen van prioriteiten
  • Het is kort en krachtig
  • Er zit snelheid in het proces

Kun je SWOT aanpassen?

Dit e-boek belicht de sterke en zwakke punten van een SWOT. Hoe zorg je voor een zinvol resultaat?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.